O promocji w regionie i u partnerów

Konferencja zorganizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego na temat nowoczesnej promocji regionu poprzedziła Międzynarodowe Targi Turystyczne „W stronę Słońca”. Oprócz naszego województwa, zaprezentowali się partnerzy z Niemiec, Austrii, Ukrainy, Czech Węgier i Rumunii.

Słuchaczy porwał mini-show, który przygotowała liczna – bo składająca się z ekonomistów, muzyków, specjalistów od turystyki – reprezentacja ze Styrii w Austrii. Zaproszeniu do obejrzenia „zielonego serca Austrii” oraz krainy tajemnic i cudów (jak ją określili autorzy prezentacji), towarzyszyła ludowa muzyka i pokaz wyrobów winnych. Region ma 500 ha winnic, a funkcjonujące przy wielu z nich winiarnie odznaczają się niepowtarzalnym charakterem.

Z kolei przedstawicielka Ukrainy zapraszała w tamtejsze Karpaty, a EdelSteinLand (Niemcy) do odwiedzenia kopalni kamieni szlachetnych, licznych warsztatów złotniczych i dwóch muzeów mineralogii.

Opolanie oprócz atrakcji w postaci zamków i pałaców (jest ich 160) zapraszali nad akweny wędkarskie, na szlaki rowerowe i konne. Na przyjezdnych czeka 3500 miejsc noclegowych, 82 w pałacach i dworach. Ireneusz Hebda, dyrektor Zespołu Opolskich Parków Krajobrazowych, reklamował turystykę dla samotnych czyli indywidualne obserwacje zwierząt i roślin. Natomiast Norbert Hober, ze starostwa w Oleśnie mówił o „Oleskim koszyku”, który utworzyli lokalni producenci. Weszły doń artykuły spożywcze, które najczęściej kupujemy w trakcie tygodnia. Konsumenci mogą liczyć – jak mówił – na to, że nabędą wyrób o tradycyjnej recepturze, z naturalnych surowców i sprawdzonej jakości. Zaś ich producenci na zaufanych klientów.

MS

Nasze serwisy