Opolska Marka z nowościami

Ciekawe kategorie, odświeżona formuła oraz współpraca partnerska to nowości kolejnej, już siedemnastej, edycji konkursu „Opolska Marka”.  Na zgłoszenia czekamy do 14 lutego.

W bieżącym roku współorganizatorami konkursu, oprócz urzędu marszałkowskiego, są: Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu oraz Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu. – Cieszę się, że powiększyła się drużyna organizatorów „Opolskiej Marki”. Sygnał, aby poszerzyć zakres konkursu, wypłynął od naszych jednostek, aby pokazać w niej także obszar ich działalności – przyznał marszałek Andrzej Buła.

 

Znane kategorie i sporo nowości

Doskonale znane do tej pory trzy kategorie konkursowe – „Usługa”, „Produkt” oraz „Promocja regionu” – uzupełnione będą o cztery nowe. – To m.in. kategoria „Przedsiębiorstwo dla regionu – wolontariat pracowniczy”, w której chcielibyśmy nagrodzić nie tyle samo przedsiębiorstwo, ale docenić to, co daje ono od siebie dla regionu – wyjaśnia Agnieszka Okupniak, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu, koordynatora wydarzenia. – Wolontariat pracowniczy to nie tylko realizacja projektów prospołecznych w ramach przedsiębiorstwa, ale także poza nim. To np. akcje organizowane przez pracowników, a mamy tu co pokazać – dodaje Agnieszka Gabruk, z-ca dyrektora Regionalnego Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu.

Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki zaproponowało kategorię „Lider opolskiej gospodarki”. – Współpracujemy z przedsiębiorcami na co dzień. Uważamy, że nie może zabraknąć kategorii, w której na bazie wskaźników finansowych, m.in. podatku odprowadzonego do budżetu województwa, Zarząd Województwa Opolskiego wyłoni liderów – mówi Roland Wrzeciono, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki.

Dotychczasową kategorię „produkt spożywczy” zastąpiło „Opolskie ze smakiem”. Wraz z producentami artykułów spożywczych, nagrodzeni mogą tu być także restauratorzy, którzy wykorzystują lokalną tradycję i produkty regionalne.  – Wprowadzenie tej kategorii  wyprzedza nieco nasze kolejne działanie, związane z promocją regionu. Chcielibyśmy w marcu uruchomić dużą kampanię promocyjną związaną z opolskimi kulinariami. Chcemy pokazać Opolszczyznę przez pryzmat dobrych kulinariów – informował marszałek.

Nową kategorią jest również „Pracodawca roku”. To zwrócenie uwagi na przedsiębiorców doceniających pracowników, mających dla nich ciekawe programy rozwojowe i społeczne czy wspierających ich w inny sposób. – Kto może zostać pracodawcą roku? Nie ma znaczenia, czy firma jest mała, średnia czy duża, publiczna czy prywatna. Istotne jest, aby cechowała się dużą dynamiką zatrudnienia, wysoką jakością dbałości o pracowników, inwestycji w ich wykształcenie, a także działaniem na rzecz otoczenia miasta i regionu. Jednym słowem być wzorem do naśladowania. Taki tytuł z pewnością przełoży się na prestiż i taki pracodawca będzie chętnie wybierany przez potencjalnych pracowników – mówi Maciej Kalski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu.

 

Laureaci Opolskiej Marki to nasi partnerzy

Agnieszka Okupniak zaznacza, że każde z opolskich przedsiębiorstw odnajdzie swoje miejsce w którejś z zaproponowanych kategorii. – Czekamy na zgłoszenia zarówno firm produkcyjnych i usługowych, małych i dużych. Specjalnie powołana komisja oceni nadesłane produkty, katalogi czy prezentacje. Istnieje także możliwość odwiedzenia przedsiębiorcy. A laureaci mają prawo do wykorzystania logo konkursu w swoich materiałach reklamowych oraz wszelkich przedsięwzięciach promocyjnych. Będą także naszymi partnerami podczas wydarzeń z udziałem samorządu województwa. Uczestniczą m.in. w Święcie Województwa czy Święcie Karpia, promują swoje produkty na targach. Zapraszamy ich do współpracy, są naszym elementem promocyjnym. W biegłym roku było około 60 zgłoszeń – wyjaśnia.

„Opolska Marka” zdaniem marszałka Andrzeja Buły to także zachęta do ciągłego udoskonalania i zdrowej rywalizacji. – Jesteśmy często zaskakiwani innowacyjnością i pomysłowością naszych firm. Przedsiębiorstwo to nie tylko zysk, podatki i miejsce pracy. Stąd nowe kategorie. „Opolska Marka” to konkurs, który pokazuje potencjał województwa opolskiego – mówi Andrzej Buła.

Nasze serwisy