Nowy rozkład, same plusy

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego Szymon Ogłaza, członek Zarządu Województwa oraz Krzysztof Mamiński, prezes Spółki Przewozy Regionalne podpisali umowę na ofertę przewozową roku 2017. Będzie to drugi rok realizacji pięcioletniego kontraktu, jaki samorząd województwa zawarł ze spółką PR.

Jak informował Szymon Ogłaza przyszłoroczna oferta wiąże się z samymi plusami. Do wchodzącego w życie od 11 grudnia nowego rozkładu jazdy wprowadzonych zostanie 14 nowych połączeń – m.in. do Częstochowy, Brzegu, Karłowic, Pluder, pojawią się nowe relacje np. Wrocław – Częstochowa, Zawadzkie – Wrocław, Opole – Karłowice, 12 pociągów będzie kursować częściej (np. w dni wolne od pracy).
Wśród nowych połączeń jest m.in. pociąg relacji Wrocław Główny (odjazd o 17.08) do Częstochowy przez Opole, który kursować będzie w piątki po to, by ułatwić studiującej młodzieży dotarcie do domu. W niedzielę wieczorem wyjedzie on z Częstochowy o godz. 18.37 przez Opole (19.56) do Wrocławia (20.55). Szymon Ogłaza mówił też, że w związku z budową obwodnicy drogowej Czarnowąsów i budową Elektrowni Opole utrudniony jest wyjazd w kierunku Namysłowa oraz przejazd przez miejscowości leżące na trasie pomiędzy Opolem a Elektrownią. Alternatywą dla komunikacji samochodowej będą więc połączenia kolejowe z Opola do Karłowic oraz z Karłowic do Opola.

W grudniu tego roku samorząd województwa odbiera czwarty z Impulsów (nowoczesnych składów elektrycznych, które obsługują linię Kędzierzyn-Koźle – Wrocław). W nowym rozkładzie jazdy na rok 2016/2017 zwiększy się liczba połączeń Impulsami na trasach Opole – Brzeg – Wrocław z sześciu do dwunastu, a na trasie Opole – Kędzierzyn-Koźle z czterech do dwunastu. Czas przejazdu z Opola do Brzegu wyniesie 27 minut, a z Opola do Wrocławia – 58 minut.
Ta bogatsza oferta przewozowa, realizowana w bardziej komfortowych dla pasażerów warunkach ma ich zachęcić do korzystania z pociągów. – Chcemy, by wrócili do nas zwłaszcza ci podróżni, którzy w związku z perturbacjami na modernizowanych liniach kolejowych, z przejazdów pociągami zrezygnowali. Dzięki unowocześnieniu linii i taboru podróż koleją może być konkurencyjna dla transportu samochodowego – tańsza, szybsza i bardziej komfortowa – mówił Sylwester Brząkała, dyrektor opolskiego Oddziału PR.
Z kolei prezes PR, Krzysztof Mamiński, stwierdził, że współpraca z województwem opolskim układa się wzorcowo, dziękował za użyczenie taboru. – Rok 2016 jest pierwszym, w którym spółka zanotowała dodatni wynik. W roku przyszłym chcemy zainwestować w sprzęt zakładu w Kędzierzynie – Koźlu, który będzie dbał o stan taboru – zapowiedział.

MS

Pliki do pobrania:

Nasze serwisy