Opolska Marka w czasach pandemii

47 zgłoszeń wpłynęło do tegorocznej edycji konkursu „Opolska Marka”. Trwają obrady komisji, która wyłoni laureatów. W tym roku nagrody wręczone będą w czterech kategoriach, w tym m.in. w kategorii „Opolskie się wspiera”.

To już 18 edycja konkursu Opolska Marka. Do poszczególnych kategorii zgłosiły się 42 podmioty, przesyłając w sumie 47 zgłoszeń. Część firm zdecydowała się walczyć o nagrodę w więcej niż jednej kategorii. Jak wyjaśnia Agnieszka Okupniak, dyrektor Departamentu Współpracy Zagranicznej i Promocji Regionu UMWO, trwająca pandemia nie zniechęciła pracodawców do wzięcia udziału w plebiscycie. – Mamy  szeroki wachlarz kategorii. Zaproponowaliśmy nowe kategorie, np. „Opolskie się wspiera”. Chcemy nagrodzić tych, którzy walczą z pandemią. Kolejna nowa kategoria to „usługa on-line”. Część firm przeniosła swoje usługi do internetu, w kilka tygodniu musząc zmierzyć się z nową rzeczywistością. Kolejną kategorią jest „mój mały biznes” – opowiada Agnieszka Okupniak. Dodaje , że wśród zgłoszonych firm są również te, które najbardziej ucierpiały na ograniczeniach związanych z wprowadzonymi w kraju obostrzeniami.

Dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki Roland Wrzeciono, przewodniczący komisji, która wyłoni laureatów w kategorii „usługa on-line”, dostrzega duży wzrost firm z branży IT. – Mamy perełki innowacyjne. Zgłosiły się różne firmy, od tych dużych po kilkuosobowe. Rozwiązania są skierowane do przedsiębiorstw, administracji i indywidualnych odbiorców. Część rozwiązań jest dla mnie zaskoczeniem – podkreśla Roland Wrzeciono. Dodajmy, że w dwóch przypadkach produkty są na etapie wdrożenia, pozostałe już są wykorzystywane na rynku. W czwartek obradowała również komisja, która ma wyłonić pracodawcę roku. Maciej Kalski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu podkreśla, że pracodawcy mają za sobą bardzo trudny rok, który wymagał sprostania wielu problemom. – Czas pandemii to czas wielkich wyzwań. Pracodawcy z dnia na dzień na nowo musieli zorganizować pracę. Chcemy wyłonić tych, którzy stali się marką. W tym roku zgłosiło się wiele dużych i średnich firm. Zachęcamy, aby do tej kategorii zgłaszały się także kilkuosobowe przedsiębiorstwa. Każdy tutaj może pokazać swój model zarządzania – mówi Maciej Kalski.

Przypomnijmy, że celem konkursu „Opolska Marka 2020” jest wyłonienie najlepszych produktów, usług, inicjatyw i pracodawców w województwie opolskim oraz szerokie promowanie opolskich przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i innych podmiotów na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym i zagranicznym.

PW

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy