Opolska Marka po nowemu w nowych czasach

Zarząd Województwa Opolskiego ogłosił  właśnie 18. edycję konkursu „Opolska Marka”. Pojawiły się nowe kategorie, będące odpowiedzią na czasy pandemii. Na zgłoszenia do konkursu czekamy do 15 marca tego roku.

Jak mówił marszałek Andrzej Buła na konferencji, podczas której ogłaszał rozpoczęcie konkursu, nie zmieniła się reguła współorganizacji, zapoczątkowana rok temu. Współorganizatorami konkursu Opolska Marka 2020 są więc – obok urzędu marszałkowskiego – Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu oraz Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu. – Nasz konkurs w tym roku wchodzi w pełnoletność, ogłaszamy właśnie jego 18 edycję – mówił marszałek. – I postanowiliśmy, że tegoroczne kategorie konkursowe będą odpowiedzią na to, z czym musieliśmy się mierzyć podczas pandemii – dodawał.

Jak zwykle celem konkursu „Opolska Marka” jest wyłonienie najlepszych produktów, usług, inicjatyw i pracodawców w regionie oraz szeroka promocja opolskich przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i innych podmiotów na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym i zagranicznym. W tym roku będzie można się zgłaszać w czterech kategoriach:

  • Opolskie się wspiera! – to kategoria dla przedsiębiorców, realizujących politykę CSR czyli społecznej odpowiedzialności biznesu oraz organizacji pozarządowych z województwa opolskiego, którzy podejmowali w ubiegłym roku inicjatywy, przyczyniające się do przeciwdziałania, profilaktyki lub zwalczania skutków pandemii SARS-Cov-2;
  • Pracodawca roku – czyli przedsiębiorcy, jednostki badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie socjalne z regionu, które podejmowały działania na rzecz rozwoju i ochrony swoich pracowników w 2020 roku;
  • Usługa / produkt on-line – to kategoria dla przedsiębiorców z województwa opolskiego, mających w swojej  ubiegłorocznej ofercie usługę lub produkt, którego dystrybucja możliwa jest również w formie on-line.
  • Mój mały biznes – tutaj udział w konkursie mogą wziąć przedsiębiorcy, producenci lokalnych produktów lub usług, wpisujących się m.in. w obszar handlu rodzinnego, małych lokalnych producentów, małych manufaktur, lokalnych sklepów z województwa opolskiego.

– Często mówi się, że kryzys wyzwala inicjatywę i może być twórczy. Dlatego czekamy na zgłoszenia firm i organizacji, które pokazały, że potrafią radzić sobie w wyjątkowej sytuacji i wprowadziły na rynek nowe produkty, usługi czy działania, będące odpowiedzą na otaczającą nas sytuację – mówił marszałek.

Jak co roku, nagroda będzie miała charakter prestiżowy, a laureaci  zyskają prawo do wykorzystania prestiżowego symbolu „Opolskiej Marki” podczas przedsięwzięć promocyjnych zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15 marca 2021 r., a rozstrzygniecie ko kursu planowane jest do końca kwietnia tego roku.

Wszelkie informacje dostępne są na stronie Opolska Marka 2020.

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy