Udany lifting starych pociągów

Zmodernizowane pociągi ED72 będą wozić pasażerów w województwie opolskim. Remont został przeprowadzony na zlecenie spółki PolRegio. Zmienił się nie tylko wygląd składów, ale również komfort podróżowania. 

Zmodernizowane pociągi mają opływowe przody,  zyskały również możliwość szybszej jazdy – teraz na zelektryfikowanej trasie mogą rozwinąć prędkość do 120 km/h. Na podróżujących z rowerami czekają stanowiska do ich przejazdu, toalety dostosowane zostały do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Również wejście do pociągu,  dzięki zamontowanej windzie,  będzie łatwiejsze, np. dla osób na wózkach. W pociągach znajdują się ogólnie dostępne defibrylatory AED, czyli urządzenia pozwalające uratować życie w przypadku zatrzymania akcji serca. W pociągu zainstalowano nowe fotele, pod którymi znajdą się gniazdka elektryczne, a telefony można również ładować dzięki stolikom wyposażonym w ładowarkę indukcyjną. Wagony są klimatyzowane, a w całym pociągu bez problemu skorzystamy z bezpłatnego internetu.

Przebudową starych składów zajmowały się Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim na zlecenie PolRegio.

Nad projektem modernizacji pracował sztab projektantów, którzy starali się dostosować wygląd i ergonomię pojazdu do najnowszych trendów. Krzysztof Adamski, prezes ZNTK Mińsk Mazowiecki mówi, że firma specjalizuje  się w modernizacjach starych składów. – Pojazd nie różni się wyglądem od tych obecnie produkowanych. Ze starego składu pozostało pudło pociągu, wszystko inne zostało zmienione, zarówno jeśli chodzi o napęd pociągu, jak i wnętrze – tłumaczy.

Członek zarządu województwa, Szymon Ogłaza, podkreśla, że zmodernizowane pociągi znakomicie uzupełniają nowoczesny tabor, czyli niedawno zakupione Impulsy. – Pociągi Impuls kursują między Raciborzem, Kędzierzynem-Koźlem, Brzegiem a Wrocławiem. Mamy godziny szczytu, kiedy są one zapełnione. Zmodernizowane pociągi pozwolą odciążyć ten ruch, ponieważ będą jeździć również na tej trasie– mówi.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski zaznacza, że modernizacja pociągu jest znacząco tańsza od zakupu nowego składu. – Modernizacja czteroczłonowego pociągu to koszt około 10 milionów złotych, a zakup nowego – 17 milionów– tłumaczy.

Ale to nie koniec udogodnień dla pasażerów. Jesienią do Opola przyjadą kolejne dwa – oprócz pięciu już kupionych – Impulsy. te nowe pociągi będą jeździć do Strzelec Opolskich i Zawadzkiego.

PW

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy