„Opolska Marka 2016” – jest w czym wybierać

Do tegorocznej, czternastej edycji „Opolskiej Marki ” zgłoszono do oceny 58 produktów i usług, a spośród dziesięciu – zaproponowanych przez przez instytucje otoczenia biznesu – przedsiębiorstw, Zarząd Województwa Opolskiego wybierze laureata – Przedsiębiorstwo Roku.

Członkowie komisji konkursowej, rekrutujący się ze środowisk gospodarczych, naukowych, inspekcji pracy i sanepidu, zwracają uwagę na ciekawe produkty. Wśród nich inteligentna żarówka LED, super nowoczesna i oszczędna. Wrażenie zrobił też drewniano metalowy rower, który przebojem zdobywa rynki niemieckie i holenderskie. – Można na nim jeździć, ale też nieźle szpanować – mówi Roland Kulig, jeden z jurorów. – To takie BMW wśród rowerów. Wersja podstawowa kosztuje około 5 tys. złotych, ta bardziej „wypasiona” – 8 tysięcy

Grażyna Koryzma, jurorka ze sporym stażem w ocenianiu „Opolskiej Marki”, zauważa duży w tym roku spadek produktów branży spożywczej. – Producenci zgłosili dżemy, jajka kur z wolnego wybiegu, ręcznie wytwarzane słodycze z karmelu czy torty, ale to wszystko ma charakter produkcji niszowej. Nie pojawili się wielcy wytwórcy ze swoimi wyrobami, a takich przecież na Opolszczyźnie nie brakuje.
Za to w kategorii „usługa” spora będzie konkurencja, zwłaszcza wśród klinik jednego dnia, które prezentują leczenie holistyczne, chirurgiczne, rehabilitację. Ciekawe zgłoszenia pojawiły się także w kategorii „Promocja regionu”. Tu ocenie poddane zostaną zarówno same produkty, jak wydarzenie cykliczne, które promuje region oraz firma i usługa promująca region. Oprócz opolskich tuzów gospodarczych (Nutricia, Grupa Azoty czy Grupa Kapitałowa Górażdże Cement SA) w tegorocznej „Opolskiej Marce” wystartowało wielu debiutantów, reprezentujących mikro i małe przedsiębiorstwa. Dla nich jest to okazja do zaprezentowania się, do promocji swoich wyrobów.

Członkowie jury o tegorocznej edycji „Opolskiej Marki”:

 

Laureatów wszystkich siedmiu kategorii poznamy 21 kwietnia podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Pałacu w Sulisławiu.
Organizatorem konkursu jest Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu urzędu marszałkowskiego.
MS

Nasze serwisy